venerdì 27 novembre 2015

Called to care

Being stewards of the environment is common in many religions. Here are some thoughts from a member of Green Muslims

They say many people have a calling in life. Well, I knew from a very young age that my calling was to protect the ocean.
Growing up near the water, I have to confess, absolutely had a huge influence on my decision to pursue a livelihood where I get to be an ocean steward day in and day out, but there is really more to it than just that. Being near water is where my heart is most calm, where I can really focus my thoughts, dissipate most of my worries, and feel a sense of rejuvenation unlike anywhere else in the world. Soul filling — that’s what it is.

mercoledì 25 novembre 2015

Sarebbe meglio "vivere" lo smarrimento e la crisi

Il politologo italiano Aldo Civico, che insegna negli Stati Uniti, ci invia una riflessione che invita a non cedere alla fuga nelle decisioni immediate e poco utili per la pace e la convivenza civile

Di fronte a tragedie così grandi, la mente (specie la nostra occidentale) cerca di trovare una spiegazione causale che possa identificare una soluzione. Vogliamo un perché chiaro che ci permetta di reagire e di risolvere. Chissà invece che una via alternativa non sia vivere fino in fondo questo senso di smarrimento, accogliere e accettare la crisi.

lunedì 23 novembre 2015

An Alternative View of "The Situation" From Jerusalem

The news from Jerusalem during the last six weeks has been mostly negative. Stabbings and shootings of stabbers, riots and police violently controlling riots have dominated the news.

Is there an alternative view of "The Situation"?

A coalition of Jewish, Christian and interreligious organizations -- including the Sisters of Sion, the Focolare Movement, and my organization, the Interreligious Coordinating Council in Israel (which also serves as the local chapter in Israel for Religions for Peace) , and which is now a department of Rabbis for Human Rights -- believes strongly that there is another reality in Jerusalem, which rarely makes the news. Accordingly, we planned and implemented an inspiring event which we called Jerusalem Expo 2015 which took place with 500 people in attendance, at the Notre Dame Center in the heart of Jerusalem last Thursday night, November 12th (n the beautiful auditorium built for the historic visit of Pope John Paul II in the year 2000).

domenica 22 novembre 2015

Il male che anche noi nutriamo: basta armare la guerra

Le guerre sono sempre state combattute da molti poveri, giovani e innocenti inviati a morire da pochi ricchi, potenti, colpevoli, che non morivano in quelle guerre da loro stessi volute e alimentate dai loro interessi. Questa verità, antica e profonda, oggi è meno evidente ma non meno vera. Siamo realmente dentro una guerra mondiale, diversa dalle guerre del Novecento ma non meno drammatica. Una guerra che non si sa bene quando e dove sia iniziata, quando, dove e come finirà. È una guerra liquida in una società liquida. Sono (quasi) invisibili gli interessi in gioco, non sappiamo bene chi la vuole, chi ci guadagna, chi non vuole che finisca. Questa incapacità di capire, presente in tutte le guerre complesse, è particolarmente forte in questa guerra, che non deve però esimerci dallo sforzo di pensare, e poi combattere soprattutto le tesi false e ideologiche che ci stanno inondando all’indomani della strage di Parigi.